Brug aldrig no-reply i dit nyhedsbrev

🚫 Undgå de fejl, som andre afsendere af nyhedsbreve begår. 

Forleden fik jeg et nyhedsbrev fra DSB, som jeg faktisk fandt interessant.

I nyhedsbrevet var det et link til et godt tilbud. Men linket i mailen virkede ikke!

Først blev jeg irriteret. Så tænkte jeg, at jeg ville hjælpe DSB ved at svare på mailen med nyhedsbrevet. Det lykkedes bare ikke, for mailadressen var no-reply.

Og DSB er ikke den eneste organisation, der sender no-reply-mails ud. 

Her er tre af de vigtigste grunde til, at du aldrig må bruge no-reply:

👉 Det signalerer lukkethed

Du signalerer, at du ikke er interesseret i dialog med nogle af dine mest loyale følgere/kunder.

👉 Du går glip af vigtig feedback

I mit tilfælde kunne DSB have modtaget min feedback og rettet fejlen. Men det er ikke kun hjælp til at rette fejl, du går glip af – du får heller ikke positiv feedback.

👉 Dit nyhedsbrev er også kundeservice

Når følgere/kunder ikke kan svare direkte, kan det skabe frustration og potentielt skade dit brand. God kundeservice starter med at være tilgængelig og lydhør – også via dit nyhedsbrev.

💡 Løsningen?

Brug en mailadresse, som man kan skrive til. Måske du er bange for at drukne i mails, men saml svar fra dine abonnenter i én mappe og lav standardsvar til de mest typiske henvendelser. Send også et autosvar tilbage, når du får svar tilbage. Sig tak for mailen og skriv, hvornår afsenderen kan forvente svar.

/

Del dette opslag:

Relateret indhold

Tilmeld dig mit nyhedsbrev

Få tip til, hvordan du bliver en bedre digital kommunikatør. Jeg skriver primært om, hvordan du bliver bedre til: