đ« UndgĂ„ de fejl, som andre afsendere af nyhedsbreve begĂ„r.Â
Forleden fik jeg et nyhedsbrev fra DSB, som jeg faktisk fandt interessant.
I nyhedsbrevet var det et link til et godt tilbud. Men linket i mailen virkede ikke!
FÞrst blev jeg irriteret. SÄ tÊnkte jeg, at jeg ville hjÊlpe DSB ved at svare pÄ mailen med nyhedsbrevet. Det lykkedes bare ikke, for mailadressen var no-reply.
Og DSB er ikke den eneste organisation, der sender no-reply-mails ud.
Her er tre af de vigtigste grunde til, at du aldrig mÄ bruge no-reply:
đ Det signalerer lukkethed
Du signalerer, at du ikke er interesseret i dialog med nogle af dine mest loyale fĂžlgere/kunder.
đ Du gĂ„r glip af vigtig feedback
I mit tilfĂŠlde kunne DSB have modtaget min feedback og rettet fejlen. Men det er ikke kun hjĂŠlp til at rette fejl, du gĂ„r glip af â du fĂ„r heller ikke positiv feedback.
đ Dit nyhedsbrev er ogsĂ„ kundeservice
NĂ„r fĂžlgere/kunder ikke kan svare direkte, kan det skabe frustration og potentielt skade dit brand. God kundeservice starter med at vĂŠre tilgĂŠngelig og lydhĂžr – ogsĂ„ via dit nyhedsbrev.
đĄ LĂžsningen?
Brug en mailadresse, som man kan skrive til. MÄske du er bange for at drukne i mails, men saml svar fra dine abonnenter i én mappe og lav standardsvar til de mest typiske henvendelser. Send ogsÄ et autosvar tilbage, nÄr du fÄr svar tilbage. Sig tak for mailen og skriv, hvornÄr afsenderen kan forvente svar.
/