Brug aldrig no-reply i dit nyhedsbrev

đŸš« UndgĂ„ de fejl, som andre afsendere af nyhedsbreve begĂ„r. 

Forleden fik jeg et nyhedsbrev fra DSB, som jeg faktisk fandt interessant.

I nyhedsbrevet var det et link til et godt tilbud. Men linket i mailen virkede ikke!

FÞrst blev jeg irriteret. SÄ tÊnkte jeg, at jeg ville hjÊlpe DSB ved at svare pÄ mailen med nyhedsbrevet. Det lykkedes bare ikke, for mailadressen var no-reply.

Og DSB er ikke den eneste organisation, der sender no-reply-mails ud. 

Her er tre af de vigtigste grunde til, at du aldrig mÄ bruge no-reply:

👉 Det signalerer lukkethed

Du signalerer, at du ikke er interesseret i dialog med nogle af dine mest loyale fĂžlgere/kunder.

👉 Du gĂ„r glip af vigtig feedback

I mit tilfĂŠlde kunne DSB have modtaget min feedback og rettet fejlen. Men det er ikke kun hjĂŠlp til at rette fejl, du gĂ„r glip af – du fĂ„r heller ikke positiv feedback.

👉 Dit nyhedsbrev er ogsĂ„ kundeservice

NĂ„r fĂžlgere/kunder ikke kan svare direkte, kan det skabe frustration og potentielt skade dit brand. God kundeservice starter med at vĂŠre tilgĂŠngelig og lydhĂžr – ogsĂ„ via dit nyhedsbrev.

💡 Lþsningen?

Brug en mailadresse, som man kan skrive til. MÄske du er bange for at drukne i mails, men saml svar fra dine abonnenter i én mappe og lav standardsvar til de mest typiske henvendelser. Send ogsÄ et autosvar tilbage, nÄr du fÄr svar tilbage. Sig tak for mailen og skriv, hvornÄr afsenderen kan forvente svar.

/

Del dette opslag:

Relateret indhold

Tilmeld dig mit nyhedsbrev

FĂ„ tip til, hvordan du bliver en bedre digital kommunikatĂžr. Jeg skriver primĂŠrt om, hvordan du bliver bedre til: